Elektromechaniczna "skrzynia biegów" do modelu łodzi - alternatywa dla drogich elektronicznych regulatorów.
Charakterystyka:
Przełącznik zamocowany na mechanizmie serwo przełącza dwa pakiety akumulatorów zasilających silnik łodzi. Obciążenie dopuszczalne - 30 do 50 W. Brak strat mocy, brak efektu nagrzewania się. Ze względu na ograniczoną moc nadaje się raczej do modeli o charakterze "spacerowym", chociaż przy 24V (na drugim biegu) łódź chodzi na granicy ślizgu.
Pozycje:
1. Stop.
2. I prędkość (podłączone dwa akumulatory równolegle).
3. II prędkość (podłączone dwa akumulatory szeregowo).
4. Wstecz (zasilanie z jednego akumulatora).
Uwagi konstrukcyjne:
1. Mikroprzełączniki - 2,5 A, 250 V (mogą być "mocniejsze").
2. Zasilanie - w zależności od typu silnika (w modelu zastosowałem rosyjski silniczek z instalacji samolotowej 27V zasilany dwoma pakietami akumulatorków 1000mA po 12 V).
3. Przełączniki mocowane na jednej śrubce - po wyregulowaniu położenia ich pozycja jest ustalona kropelką żywicy.
4. Podczas włączania biegu wstecznego następuje krótki moment, w którym silnik dostaje "kopa" do przodu - nie wpływa to specjalnie na zdolności manewrowe, ale przy rozmieszczaniu przełączników warto na to zwrócić uwagę i w miarę możliwości wyeliminować.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz