Maszynka parowa, dwustronnego działania, przedstawiona na poniższych zdjęciach jest przeznaczona do napędu modelu pływającego. Nie wyklucza to oczywiście innych zastosowań.
Charakterystycznym i raczej rzadko spotykanym rozwiązaniem jest ramkowy korbowód pozwalający na bardzo zwartą konstrukcję i stosunkowo nisko położony środek ciężkości przy zachowaniu relatywnie dużej pojemności cylindra. Ma to wszystko istotne znaczenie w przypadku silnika przeznaczonego do sprzętu pływającego.
Kolejne nietypowe rozwiązanie to suwak rozdzielający parę. Proste i równie skuteczne - w porównaniu do klasycznego suwaka - rozwiązanie jest łatwe w wykonaniu.
Mam nadzieję, że dość szczegółowe fotografie części składowych maszyny wraz z opisem wystarczą do podjęcia się konstruowania silniczka. Namawiam tylko do wręcz perfekcyjnego rozrysowania i zwymiarowania części oraz (nawet przesadnej) dokładności w ich wykonywaniu.
Filmik obrazuje pracę maszynki: o jej mocy świadczy fakt, że palcami nie da się zatrzymać wału i to przy ciśnieniu zaledwie 0,2 bar!!!
Informacje dotyczące budowy łodzi (kocioł, system sterowania śrubą) znajdziemy w kategorii MODELE - ZABAWKI
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz