"Amerykanka" na tarczach o średnicy 300 mm. 9 cewek po 145 zw. 1mm. DNE. 24 magnesy N38 - 45/15. Piasta przedniego koła samochodu "Polonez".
Uwaga:
nie kombinujmy z żadnymi efektownymi obudowami dla prądnicy, bo:
- "amerykanka" musi mieć maksymalne warunki chłodzenia,
- żadne zjawiska atmosferyczne nie są w stanie zaszkodzić naszej solidnej, zakonserwowanej konstrukcji.
Względy estetyczne przemawiają za kołpakiem na przód śmigła - może to jeszcze dorobię.
Uwaga:
nie kombinujmy z żadnymi efektownymi obudowami dla prądnicy, bo:
- "amerykanka" musi mieć maksymalne warunki chłodzenia,
- żadne zjawiska atmosferyczne nie są w stanie zaszkodzić naszej solidnej, zakonserwowanej konstrukcji.
Względy estetyczne przemawiają za kołpakiem na przód śmigła - może to jeszcze dorobię.
Witam, jakie napięcie uzyskujesz, powiedzmy przy słabych wiatrach, tak np. 2-3 m/sek, no i do jakiego celu wykorzystujesz prąd?
OdpowiedzUsuńZenek z Marek, też mam zamiar budować amerykankę ale większą na wolniejsze obroty do turbiny soveniusa dużej i na grzałki chciałem do ogrzewania ewentualnie na warsztat.
DO poprzedniego mojego wpisu Zenka z Marek almark15@wp.pl
OdpowiedzUsuńWITAM . KOLEGÓW BUDUJĄCYCH ELEKTROWNIE WIATROWE . MAM PYTANIE NA TEMAT MAGNESÓW CZY ZASTOSOWAĆ PROSTOKĄTNE CZY OKRĄGŁE . KTÓRE SĄ LEPRZE. POMYŚLNYCH WIATRÓW.
OdpowiedzUsuńTeoretycznie kształt magnesu powinien być zbliżony do kształtu cewek - tu możemy dyskutować, czy bardziej cewki są okrągłe czy prostokątne. W praktyce nie ma żadnej różnicy, w moim przypadku decydowały względy konstrukcyjnej wygody, stąd okrągłe.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam,
Z